Elektryczne, 7,2-tonowe, terenowe...
Gama wersji Iveco Daily wkrótce zostanie uzupełniona o pojazd z napędem elektrycznym.
W tej odmianie Daily będzie posiadał te same udoskonalone cechy w zakresie konstrukcji, rozstawu osi, zawieszenia oraz stylistyki wnętrza i nadwozia, co pozostałe warianty.
Silnik elektryczny będzie montowany w furgonach i autobusach miejskich. Firma Iveco, będąca pionierem w technologii napędów elektrycznych, opracowała i skonstruowała pierwszy elektryczny model Daily, który od 2009 r. jest oficjalnie sprzedawany oraz obejmowany gwarancją i opieką serwisową przez sieć dealerską tej marki.
Wśród nowych wersji Daily znajdzie się również nowy furgon o masie 7,2 tony i największej ładowności w swojej kategorii - aż do 4,9 tony - oraz dwa modele terenowe z napędem na 4 koła - wersja all road z bliźniaczymi kołami na osi tylnej o DMC od 3,5 t tony jako VAN oraz podwozie do zabudowy z kabiną krótką lub brygadową, a także typowy pojazd off-road bazujący na rozwiązaniach technicznych zastosowanych w poprzednich modelach Daily 4x4.
Samochód Dostawczy Roku 2015
Przypomnijmy, że nowy model Daily - trzecia generacja lekkiego pojazdu użytkowego marki Iveco - zdobył tytuł Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015. Coroczny konkurs jest organizowany przez panel jurorów składający się z 23 czołowych dziennikarzy pracujących dla największych międzynarodowych wydawnictw poruszających tematykę samochodów użytkowych. Zwycięzcą zostaje furgon, który w ocenie jury "najbardziej przyczynił się do podniesienia standardów wydajności i zrównoważonego rozwoju drogowego transportu dóbr, z uwzględnieniem środowiska naturalnego oraz bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego".
Prestiżowa nagroda została przyznana podczas 65. edycji Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych w Hanowerze, które są największym w Europie pokazem pojazdów użytkowych i przemysłowych.
W tej edycji konkursu, który charakteryzował się najbardziej zaciętą rywalizacją od czasu ustanowienia nagrody w 1991 r., Nowy Daily wygrał zdobywając przewagę 17 punktów nad pozostałymi finalistami - reprezentantami marki Fiat, Ford, Mercedes-Benz i Renault/Opel.
Wszyscy jurorzy przyznali pierwsze miejsce Nowemu Daily.
Z wielka ładownią i dużą ładownością
Nowy Daily jest całkowicie zmodernizowanym pojazdem i liderem w swojej kategorii pod względem efektywności wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Jego atutami są największa w tej klasie pojazdów kubatura przedziału towarowego i ładowność, komfort porównywalny z samochodem osobowym, a także zwrotność i jeszcze niższe zużycie paliwa. Lekki pojazd użytkowy włoskiej marki trzeciej generacji w 80% składa się z zaprojektowanych na nowo komponentów.
W nowym Daily zachowano klasyczną stalową ramę podwozia, która od dawna jest podstawą konstrukcji tego modelu, zapewniającą mu solidność, funkcjonalność i długą żywotność, a także dużą elastyczność przy montażu zabudowy w wersjach składających się z podwozia z kabiną.
W połowie stycznia na 93. Europejskich Targach Motoryzacyjnych w Brukseli zadebiutował Daily Hi-Matic z wyjątkową w swojej klasie 8-biegową przekładnią automatyczną.