Branża transportowa może mieć powody do optymizmu. Do 2020 roku GDDKiA zamierza zainwestować w polską infrastrukturę ponad 80 mld złotych. Według prognoz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, za 5 lat sieć dróg szybkiego ruchu połączy wszystkie miasta wojewódzkie.
Tak szeroko zakrojone inwestycje możliwe są dzięki dotacjom Unii Europejskiej.
Branża transportowa może mieć powody do optymizmu. Do 2020 roku GDDKiA zamierza zainwestować w polską infrastrukturę ponad 80 mld złotych. Według prognoz Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, za 5 lat sieć dróg szybkiego ruchu połączy wszystkie miasta wojewódzkie.
Tak szeroko zakrojone inwestycje możliwe są dzięki dotacjom Unii Europejskiej. W perspektywie finansowej na lata 2013-2020, zawartej w Umowie Partnerstwa, a przyjętej w styczniu br. przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, na rozbudowę infrastruktury zostało przeznaczone z unijnej kasy 10,5 mld euro, czyli około 45 mld złotych. Niemal drugie tyle ma wyłożyć polski rząd. Impuls w postaci tak dużej kwoty gotówki może przełożyć się na wzrost koniunktury na rynku TSL.
Obecnie w Polsce oddanych jest do użytku ponad 1.300 km dróg ekspresowych i ok. 1.500 km autostrad. Plany dotyczące tych ostatnich zostały już zrealizowane w 75%. Dokument Implementacyjny do Strategii Rozwoju Transportu do 2020 roku zakłada znaczny wzrost wydatków na drogi ekspresowe. Plany przewidują dokończenie realizacji szybkich połączeń między Warszawą i Lublinem oraz Białymstokiem, ale także budowę ekspresówki z Poznania do Wrocławia, czy przebiegającej wzdłuż wybrzeża Bałtyku trasy Szczecin - Gdańsk.
- Wzrost liczby oddanych inwestycji drogowych przełoży się na czas dostaw, co jest jednym z kluczowych elementów w pracy dla firm transportowych, w szczególności dla tych, które przewożą towary z krótkim terminem ważności - powiedział Daniel Żórawski, Sales Team Leader Poland, Czech R. & Slovakia w firmie Transics - dostawcy rozwiązań do zarządzania flotą. - Krótszy czas dostaw to również możliwość podjęcia większej ilości zleceń i szansa na rozwój polskich firm transportowych. W perspektywie tych kilku lat, Polska ma szansę, aby dzięki realizowanym projektom infrastrukturalnym i strategicznemu położeniu, stać się jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnym między Wschodem i Zachodem.