Na targach CV Show w Birmingham w Wielkiej Brytanii Continental zaprezentował nowo opracowaną serię opon Conti Hybrid. W odpowiedzi na zróżnicowanie potrzeb w segmencie przewozów regionalnych firma wprowadza całą rodzinę opon w rozmiarach 17.5, 19.5 oraz 22.5 cala.
Oferta ta ma zaspokoić zapotrzebowanie firm dystrybucyjnych o zasięgu regionalnym na ogumienie o wydłużonym czasie eksploatacji, pozwalające jednocześnie na istotne obniżenie zużycia paliwa.
Na targach CV Show w Birmingham w Wielkiej Brytanii Continental zaprezentował nowo opracowaną serię opon Conti Hybrid. W odpowiedzi na zróżnicowanie potrzeb w segmencie przewozów regionalnych firma wprowadza całą rodzinę opon w rozmiarach 17.5, 19.5 oraz 22.5 cala.
Oferta ta ma zaspokoić zapotrzebowanie firm dystrybucyjnych o zasięgu regionalnym na ogumienie o wydłużonym czasie eksploatacji, pozwalające jednocześnie na istotne obniżenie zużycia paliwa. Prezentacja była też okazją do przedstawienia rodziny opon Conti EcoPlus zapewniających wysoką efektywność na drogach ekspresowych i autostradach.
Dla transportu regionalnego
Siedemnastoipółcalowe opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną i Conti Hybrid LD3 na oś napędzaną zostały opracowane specjalnie pod kątem potrzeb firm zajmujących się dystrybucją miejską i regionalną. Można je stosować w mniejszych pojazdach ciężarowych, o dopuszczalnej masie całkowitej 12 ton.
Nowe opony Conti Hybrid HS3 i HD3, przeznaczone odpowiednio na oś kierowaną i napędzaną, można montować na obręczach o średnicy 19.5 cala, w pojazdach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton. Nowe ogumienie z serii Conti Hybrid może być stosowane również w nowoczesnych pojazdach o wyższej masie własnej, wynikającej z zastosowania rozwiązań umożliwiających spełnienie norm Euro 6. Sprawdza się ono także w eksploatacji pojazdów z często zmieniającym się obciążeniem, czyli w warunkach typowych dla przewozów regionalnych. Dziewiętnastoipółcalowe opony Conti Hybrid HT3 są natomiast przeznaczone do przyczep i naczep. Opona HS3 na obręcze o średnicy 22.5 cala i oś napędzaną, stanowi przełomową propozycję dla segmentu transportu ciężkiego. Opony Conti Hybrid zostaną wprowadzone na rynek polski na początku drugiej połowy 2014 roku.
Z małymi oporami
Kolejnym interesującym produktem na stoisku Continentala na targach CV Show w Birmingham była zaprezentowana na początku bieżącego roku rodzina opon Conti EcoPlus, zaprojektowana pod kątem eksploatacji głównie na drogach ekspresowych i autostradach. Opony Conti EcoPlus opracowano tak, aby redukowały opory toczenia i w konsekwencji znacznie obniżało się zużycie paliwa. Dzięki oporom toczenia obniżonym nawet o 26 procent w porównaniu z udanymi wcześniejszymi seriami, Conti EcoPlus pozwalają zaoszczędzić nawet do 1,9 litra paliwa na 100 kilometrów, a przy tym charakteryzują się typowymi dla marki Continental wysokimi przebiegami oraz niezawodnością.
Nowe nazewnictwo
Wraz z trzecią generacją opon do pojazdów ciężarowych i autobusów, Continental wprowadza nowe nazewnictwo. Obejmuje ono nazwę odpowiadającą gamie opon - a więc Conti EcoPlus i Conti Hybrid dla opon do pojazdów ciężarowych oraz Conti Coach, Conti CityPlus i Conti Urban dla opon autobusowych. Następny człon to litera H lub L wskazująca na przeznaczenie do ciężkich lub lekkich pojazdów użytkowych. Kolejna litera to identyfikator osi: S dla osi kierowanej, D dla osi napędzanej, T dla opon do przyczep i naczep lub A dla opon, które mogą być montowane na dowolnej osi. Ostatni człon to cyfra 3, oznaczająca trzecią generację opon.