Feber rozpoczął niedawno montaż naczep marki Legras, z ruchomymi podłogami. Jest to montaż w tzw. systemie SKD - na produkowanych w sieradzkiej firmie podwoziach osadzane są nadwozia sprowadzane z Francji.
Jak poinformował Michał Wiśniewski, dyrektor zarządzający w firmie Feber, już w ubiegłym roku sprzedano w kraju pięć takich naczep. Teraz montaż ruszył na dobre i planowane jest zwiększenie sprzedaży.
- Mamy opanowaną technologię i możemy zaoferować zachodni produkt z górnej półki w cenie krajowego - powiedział M. Wiśniewski.
Naczepy z ruchomą podłogą Legras trafiły także do wypożyczalni naczep Febera.
Przypomnijmy, że naczepa z ruchomą podłogą, umożliwia poziomy rozładunek towarów na paletach lub luzem. W Polsce tego typu konstrukcje wciąż są nowością, mało popularną (cały rynek krajowy szacuje się na kilkadziesiąt sztuk rocznie), a warto zwrócić uwagę, że mieszczą 34 europalety i... same się rozładowują, można w pewnym sensie porównać je z wywrotkami.
Sztywna aluminiowa skrzynia pozwala maksymalnie zwiększyć ładowność i charakteryzuje się dużą wytrzymałością. Inwestycja jest opłacalna dzięki możliwości załadowania różnorodnych towarów. Naczepa polecana jest do przewozu śmieci komunalnych, tworzyw sztucznych, papieru, trocin, wiórów drzewnych, kory, zrębek, torfu, palet, warzyw oraz płodów rolnych (np. zbóż) i otręb.
Masa własna naczepy o pojemności 91,5 m sześc. zaczyna się od około 7,7 t i ostatecznie zależy od wyposażenia. W systemie załadunku/rozładunku zastosowano profile aluminiowe marki Legras, poruszane za pomocą systemu hydraulicznego Cargo Floor. Grube panele typu 10 (7 mm górne i 3 mm dolne) pozwalają na poruszanie się wózkiem widłowym o masie do 9 t. Dodatkowa aluminiowa przesuwna ściana przednia umożliwia oczyszczanie skrzyni podczas rozładunku. Elektroniczny sterownik rozładunkiem umieszczono na 10-metrowym kablu.
Ramę pojazdu wykonano ze stali wysokogatunkowej, zastosowano 8-mm płytę podsiodłową, stalowe nogi podporowe marki Jost, osie DC Mercedesa (tarcza), z pierwszą osią podnoszoną. Zawieszenie jest pneumatyczne.
Skrzynia wykonana jest z profili aluminiowych (2 mm ścianka wewnątrz oraz 2 mm ścianka zewnętrzna), z balkonem na ścianie przedniej. Drzwi tylne otwierane w proporcji 50/50, każda strona zamykana na dwa zamki, czyli cztery rygle. Zastosowano trzy poprzeczki spinające wewnątrz skrzyni.
Co istotne - w odległości 300 mm od końca pojazdu na podłodze pod panelami aluminiowymi znajduje się blacha Hardox, po której poruszają się panele także podbite Hardoksem (kontakt Hardox/Hardox). Pneumatyczny zamek zwalniający drzwi podczas wyładunku to zabezpieczenie - aby nie zasypać kierowcy podczas otwierania drzwi. Dach to rozwijana plandeka PVC.
Długość wewnętrzna bez ściany zgarniającej umieszczonej z przodu: |
13.515 mm |
Długość wewnętrzna ze ścianą przesuwną wewnątrz skrzyni: |
13.485 mm |
Szerokość wewnętrzna: |
2.480 mm |
Wysokość wewnętrzna: |
2.600/2.900 mm |
Wysokość siodła: |
1.150 mm |
Wysokość całkowita pojazdu: |
4.000 mm |
Pojemność skrzyni: |
91,5 m 3 |
Waga pojazdu: |
7.740 kg +/- 2% |
Rozstaw osi |
1.310 mm |