Goodyear wprowadzi w całej Europie nowy elektroniczny system rejestracyjny e-Job, który znajdzie zastosowanie w mobilnym zarządzaniu oponami. Decyzja o jego wprowadzeniu zapadła po przeprowadzeniu testów, w ramach których system wykonał 3.000 zadań w Belgii i Wielkiej Brytanii.
e-Job jest częścią internetowego programu zarządzania oponami Goodyear FleetOnlineSolutions Mobile (FOS Mobile), w którym szczegóły pojazdów klientów FOS i ich wymagań serwisowych są wpisane do systemu, do którego dostęp w lokalnym języku za pośrednictwem Internetu mają wszyscy serwisanci współpracujący z Goodyearem. To pozwala świadczyć usługi lub pomoc w każdym miejscu i czasie oraz zgodnie z wymaganiami klienta. Ceny i warunki handlowe są ustalane zawczasu, aby uniknąć opóźnień. Usługi realizowane są - zgodnie z wymogami klienta - przez usługodawcę, któremu płaci bezpośrednio Goodyear. Koszty są następnie centralnie fakturowane na klienta, co z kolei upraszcza obsługę płatności.
Dzięki nowemu systemowi e-Job specjaliści od montażu opon w dowolnym miejscu rejestrują wszystkie dane do realizacji zadania. Narzędzie to daje możliwość wykonania zdjęć i działa szybciej oraz dokładniej niż wcześniejsze rozwiązania. Zgromadzone informacje są następnie przekazywane bezpośrednio z urządzenia ręcznego na stronę internetową FOS, na której klient ma do nich dostęp niemal natychmiast. W tradycyjnym systemie serwisanci zapisują informacje techniczne o oponie na papierowych arkuszach, z których następnie wprowadzają je do komputerów. Mobilny system nie tylko zwiększa wydajność, oszczędzając czas podczas realizacji zadania, ale także zmniejsza ryzyko pomyłek związanych z ręcznym wpisywaniem danych.
Kolejną korzyścią dla flot jest natychmiastowy dostęp do wszystkich zakończonych zadań na stronie internetowej FOS. Mobilny system może również rejestrować do trzech zdjęć każdej zdjętej opony. Funkcja ta okazała się popularna wśród operatorów flot, testujących pilotażową wersję systemu, ponieważ daje natychmiastową wizualizację zadań ukończonych z pomocą e-Job w dowolnym miejscu.
Mobilny system był testowany między innymi przez floty w Belgii i Wielkiej Brytanii, a wkrótce zostanie wprowadzony w całej Europie. Umożliwi to klientom Goodyeara dołączenie do programu i stanowi pierwszy krok
na drodze do pełnej implementacji udoskonalonego systemu zarządzania oponami, którą firma przeprowadzi w najbliższych kilku miesiącach pod nazwą Fleet Online Next Generation..